Doktor Roads svarar: 4

Från Musse Pigg

Bäste herr doctor. Som du förstår är Musse inte mitt riktiga namn. Jag skriver till dig för att jag vill veta hur jag ska göra i en känslig fråga. Jag hittade en större summa pengar igår när jag var ute med hunden. Först blev jag glad, men nu börjar jag få dåligt samvete. Vad ska jag göra?


Haha, Greta nu är vår framtid räddad. Titta här!

Bäste Musse, jag förstår verkligen ditt dilemma. Det är en enorm börda att bära andra människors ägodelar när man inte har rätt till det. Problemet är att du inte kan gå till Polisen med denna sak, eftersom du inte gjorde det igår. Kommer du nu så verkar det i allra högsta grad misstänkt, det avråder jag bestämt.

Greta och jag, som varande goda medmänniskor har emellertid diskuterat och kommit fram till en lösning. Vi ska hjälpa dig att bära bördan, eller en del av den. Ring Greta i morgon och få vårt kontonummer. Jag tror inte vi klarar att ta hand om allt - vi är ju bara människor vi med - men Greta är ung, frisk och stark, så vi kan nog ta hand om det mesta.

Det vore vänligt, Musse, om du redan idag kan mejla hur stor summan är eftersom resekatalogen från Ving kom med posten...

Skriv till doktorn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0