Doktor Roads svarar: 6

Från Björn

Hej Doktorn
Jag heter Björn och sysslar med lite komedi o sånt. Jag var med i TV rätt mycket ett tag och allt var jättekul ända tills jag fick höra att det finns någon gubbe i Skåne som heter Mats som är mycket roligare än jag :S
Vad ska jag göra? Jag får ju aldrig Carina om jag inte är bäst?


Greta, Greta, kom! Jag har fått en riktigt patient. Den här Björn verkar ha fått en allvarlig depression. Hämta mitt kaffe och den där boken du vet. Min receptbok, Greta!

Nu ska vi se vad det står här Greta.... hrm. "Försök muntra upp den sjuke..." Jaha.

Käre Björn!
Du ska inte vara rolig, förlåt orolig, du ska vara rolig hahaha, allting kommer att bli bra. Även om du just nu har ett stort problem som tynger hela din tillvaro kan du alltid hoppas att problemet försvinner av sig själv.
Jag skriver ut ett recept till dig så att du bättre klarar av livets hårda skola.


Först måste du träna på ditt leende. Ställ dig framför spegeln 3 gånger per dag och öva i 10 minuter.

Nummer två. Läs hela bloggen, matspalats alltså, och lär dig hur det går till att vara roligare. Du kan eventuellt lära dig den utantill, artister brukar ju kunna sånt.
Kommer det sedan upp någon situation där du måste säga något, kan du alltid tänka: Vad hade Matspalats sagt?

Därmed kommer Carina troligen att vara din inom en månad.

Skriv till doktorn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0