Doktor Roads svarar: 7

Från Carl Bildt

Godmorgon!
Som du vet jobbar jag med lite utrikespolitik när jag inte har fullt upp med att försöka få min egen förmögenhet att växa.
Min fråga rör konflikten i Mellanöstern, du har säkert hört talas om Israel och Palestina och allt det där tjafset. Hur tycker doktorn att vi ska lösa det där? Tacksam om du kan svara redan idag så vi kan få det ur världen, för i morgon är det styrelsemöte...
mvh Calle

Greta, har du varit i... vad står det... Mellanöstern? Du vet, Israel och där? Jaså!? Det var som tusan! Men säg ingenting, jag vill försöka själv.

Bäste herr utrikes... eh..korrespondent? Men förlåt ... minister, säger Greta här!
Jag har hört talas om att bråket där nere, visst har jag det. Lösningen på problemet är väldigt enkel. Du förstår, Carl, att det hela har med religion och sånt att göra. Dom tror helt enkelt på olika högre makter. Det är det som är felet Carl.

Här kommer jag osökt att tänka på Greta, hon är gudomlig faktiskt. Kanske kan du föreslå att Greta blir deras nya Gud? Eller ja, Gudinna då. Hon har sagt ja till det, eller ja.. det gör hon säkert.

Jag är säker på att både dom som bor i Israel och "dom andra" blir nöjda med Greta. Tänk bara på att nämna att de måste dyrka henne på avstånd - jag behöver ju henne här för att hålla ordning på allting ....


Skriv till doktorn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0