Doktor Roads svarar: 9

Från: Stefan Holm

Doktorn kanske kan hjälpa mig. Jag har ju ett OS-guld i höjdhopp och även vunnit i "På spåret" hos Ingvar Oldsberg, men jag känner nu att min karriär behöver ett lyft. Nu vill jag bli bäst i något annat. Finns det något hopp för mig?

Eller lägger jag ribban för högt?

Greta, vad kan du om sport? Höjdhopp. Jaså, du har inte det... men Greta är det inte fredag idag... eh eller snart. Jag behöver ha ett glas vin för att lösa detta. Tack, du är min ängel!

Nu ska vi se...Stefan har lite prestationsproblem.

Käre Stefan
Greta och jag är stora beundrare, själv förstår jag inte ens att man kan springa med den där staven. Vad? Jag hör inte Greta! Jaså, ingen stav. Ja då förstår jag ännu mindre att du kan vinna över dom andra!
Jag förstår att du hade önskat att jag skulle föreslå lokförare, men nu är det så att vi i Skåne har väldigt ont om busschaufförer. Jag tror att du som vunnit OS och allting skulle kunna klara ett sånt jobb, även om det saknas spår.
Lycka till, och om du någon gång kör buss 41 så kom ihåg att det var jag som tipsade dig om jobbet, det kan vara värt att jag får åka för halva priset kanske? Och Stefan, det viktigaste är inte att vara bäst utan att göra sitt bästa!

Skriv till doktorn

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0